Eşecul de la COP 15 sau cum să stai în rând 4 zile

Copy of DSC05663Din interes am făcut un „search” în Google cu cuvintele „conferinţa COP 15”pentru a vedea ce se mai discută despre conferinţa de la Copenhagen COP 15 şi primul lucru care mi s-a aruncat în ochi sunt publicitatea ascunsă apărută în primele rânduri. Cică Honda sponsorizează schimbările climatice, precum că Volvo va transporta participanţii la conferinţă, că se va folosi sistemul Cisco pentru întrunirile virtuale şi doar apoi articolele despre eveniment. Asta încă odată demonstrează ineficienţa întrunirii.

Am avut şi eu ocazia să vizitez oraşul Copenhagen din Danemarca în perioada 13-17 decembrie 2009, exact atunci când avea loc conferinţa. Am fost nominalizat pentru a participa de către o reţea ecologică Europeană. Călătoria a avut şi neplăcerile sale, aflându-ne la graniţa Germaniei cu Danemarca am fost anunţaţi că şoferul trenului nu are licenţa prelungită pentru Danemarca din ce motiv a fost stopat la graniţă. Am plecat spre Copenhagen cu un autocar şi alte două trenuri.

Oraşul Copenhagen mi s-a părut relativ curat luând în consideraţie faptul că era deja iarnă. Pe străzi erau o mulţime de biciclete, oamenii chiar gândesc ecologic. Familia la care locuiam au vândut maşina pentru a se deplasa cu transportul public şi bicicleta, se gândeau chiar să-şi procure o maşină electrică. Transportul orăşenesc lucrează necontenit, fără reţineri. În oraş circulă autocare, metroul şi trenurile aşa că probleme cu deplasarea nu există.

Pentru a vedea fotografiile din Copenhagen vizitaţi link-ul de mai jos: http://picasaweb.google.com/bajureanu/CopenhagenCOP15#

Regretul cel mai mare l-am simţit împreună cu câteva zeci de mii de ecologişti care au dorit să participe la conferinţa COP 15. În prima zi am venit entuziasmaţi la ora 9.00 cum s-a solicitat în scrisorile oficiale primite. Ajungând am înţeles că nu e atât de uşor de intrat, am dat de un rând de câteva mii de oameni. Am urmat sfatul celor din jur şi am stat cuminţi în rând până la ora 16.00, fără hrană şi pe o temperatură sub 0°C. Am răcit deşi nu am trecut de primul cordon. Unii spuneau că e din cauza actelor teroriste dar nu era aşa. Era din cauza unei organizări proaste a evenimentului. Naţiunile Unite au semnat circa 35 000 de nominalizări iar pentru prima zi au fost atribuite doar 4000 pentru delegaţii oficiali, presă şi ONG, fapt care ne-a lăsat în afară de Bella Center. În a doua zi au intrat circa 1000 de nominalizaţi iar pe data de 18 au intrat doar 120 de reprezentanţi ai ONG-urilor.

Aceasta a fost experienţa noastră în cadrul conferinţei de la Copenhagen COP 15. Am fost parte a unei mari ţepe întinsă reprezentanţilor ONG. Consider că acest lucru a fost făcut pentru a nu permite ONG-urilor să se exprime. Cam toţi erau puşi pe critici dure la adresa ţărilor poluante din ce motiv s-a „sabotat” participarea ONG-iştilor. Am întâlnit oameni din Australia, Canada, Filipine, Hawaii care au stat după gard dar care au investit între 1000 şi 3000 de Euro pentru a ajunge în Copenhagen. Am fost atât de aproape şi în fine un FIASCO total.

Vedeţi link-ul la video pentru conformitate:

Ceea ce se discuta în interiorul Bella Center era neesenţial deoarece nu putea fi considerat competent şi transparent din motiv că majoritatea celor care aveau ce spune erau după gard.

În schimb am avut parte de nenumărate proteste care aveau loc în toată capitala Danemarcei. În ultimele zile au fost şi arestaţi care au fost reţinuţi pentru o lună pentru tulburarea liniştii publice. Pe data de 16 aflându-ne în tren au anunţat un atentat cu bombă în gara centrală a Copenhagen fapt care a disturbat circulaţia pentru restul zilei.

În piaţa Congens Nitrov am găsit o galerie de fotografii în aer liber care lista 100 de locuri de pe glob care în urma schimbărilor climatice sunt sortate dispariţiei. Vă sugerez să vizitaţi site-ul www.100places.com unde sunt menţionate.